Sidor

torsdag 15 juni 2017

I min vita trädgård...



Jag är så glad för min vita trädgård.
För två år sedan bestämde jag att den skulle bli större och det har jag inte ångrat en sekund. Tvärtom. Jag har en benägenhet att gräva om alla mina rabatter minst tre gånger innan jag är nöjd. Den här har jag inte grävt om en enda gång. Förhoppningsvis har jag lärt mig av tidigare misstag. Trots det skymtar det små hål på ett par ställen. I dag, på fjärde semesterdagen, tog mamma, svärmor och jag en sväng till Billbäcks utanför Norrköping. Då passade jag på att köpa ytterligare en kransveronika och två vita stäppsalvia. Först blommar aklejor och löjtnantshjärta i den här rabatten, sedan följer stäppsalvia och axveronika och kransveronika, Föreställningen avslutas med vit rudbeckia. Tänkte pimpa mitt vita fyrverkeri med några vita stora narcisstobak också. Sommarblommor är ju perfekt i väntan på att en del av perennerna ska växa till sig lite mer.
Det blir ett av morgondagens projekt. Jag har tid. Massor av tid. Jag ska ju inte vara tillbaka i nyhetsfabriken förrän kvällarna blir mörka igen.




1 kommentar:

Anonym sa...

Hej !
Jag älskar vita trädgårdar ! Vad fint du har ! Ser att du besökt Billbäcks, underbart fint där. Om du är i krokarna så sväng in vid Löfstad Slott (avfart E4) och ta en fika och kolla in nya Handelsträdgården där. Jätte mysigt där också och väldigt nära där jag bor...