Sidor

onsdag 31 augusti 2016

Ett bord av lammöron


 "Vart ska ni åka med det där bordet", undrade jag och blickade ut genom köksfönstret och ner på släpkärran.
"Det är ett gammalt kontorsbord. Det ska till soptippen", konstaterade min sambo.
"Inte nu längre", sa jag och gick ut och räddade det från att strimlas till flis.


Sedan plockade jag lammöron i min trädgård och började limma. Det är viktigt att hela baksidan av bladet är täckt med lim annars viker de sig i kanterna när de torkar.
För att ytan skulle bli slätare klippte jag av skaftet på varje blad.
Tusen blad och fyra limstift senare var det klart. 
Nu ska jag bara hitta något snyggt tyg att klä in bordsbenet med.


Med de där grågröna ludna bladen kan man göra de mest fantastiska sakerna.
Kolla in det här. Hos blomsterkonstnären Tage Andersen på Gunillaberg finns ett jätteägg som är täckt med lammöron.
Skynda att pyssla innan hösten kommer!

PS: Givetvis finns jag även på Instagram. Följ @bergiuscarina så får du veta när bloggen är uppdaterad.

2 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Väldigt energiskt, men snyggt! Låter du ytan vara obehandlad? Hur länge tror du det håller?
Allt gott
/Anette

Rost och rädisor sa...

Väldigt energiskt, men snyggt! Låter du ytan vara obehandlad? Hur länge tror du det håller?
Allt gott
/Anette