Sidor

måndag 29 augusti 2016

Här började jag min helg

 
Jag kämpar för att årstiderna inte ska smälta samman.
Håller krampaktigt tag om sommaren.
Ett litet tag till.
Och åker till de där världarna
där blommorna fortfarande slår ut.


Här kan man luta sig mot solen.
Promenera förbi rosorna, bara för doftens skull.
Förföras av en kruka.
Och äta den allra godaste lunchen.


Och här smälter jag.
För allt det vackra.
För växter som jag aldrig tittat åt förut. 
Och jag får tvinga mig själv för att inte inleda 
ett förhållande med vaniljgul renfana.
Eftersom jag vet att det aldrig skulle hålla för evigt.



När jag lämnar Zetas trädgård
vinkar chokladblommar och ljusrosa sommarljus "hej då" i vinden.
Då kan jag åka hem och ta helg.

1 kommentar:

Veronica sa...

Det är nåt magiskt med Zetas. Allt blir så vackert där... tom Renfana ;)

Jag håller oxå i sommaren en stund till!

//Veronica