Sidor

onsdag 17 augusti 2016

En bukett hallon i badrummet

Jo, familjen, jag tänkte att vi skulle göra om lite här hemma.
Jag tänkte att vi skulle måla alla väggar ljust vaniljgula och så ska vi ha gråblå lister till det.
Och så ska vi ha något som ser ut som stora bruna moln på golvet i vardagsrummet.
Vi kan ha det på hela nedervåningen förresten. Det är jättesnyggt.
Sedan tänkte jag att vi ska vi ta ut alla möbler.
Och så ska vi ha en stor bukett med hallonkvistar vid badkaret.


Det är lätt att dåna lite i Tage Andersens fantastiska värld. 



Under vecka 33 och vecka 34 pågår en bukettutställning på Gunillaberg.
Buketterna dyker upp på de mest väntande och oväntade platserna.



Blomsterkonstnären Tage Andersen är verksam här sedan 2008. Men öppen famn bjuder han in besökarna till sitt hem och sin trädgård. Till djuren, konsten och blommorna.
En vattenspegel hör en barockträdgård till, tycker han. Vattnet ramas in av den allra vackraste trädgårdskonsten.


Paviljonen mättar även ögat. Så smakfullt!


Och för första gången i mitt liv vill jag åka hem och så tagetes.

Inga kommentarer: