Sidor

onsdag 25 maj 2016

De sjunger på sista versen


Tulpanerna sjunger på sista versen i min trädgård.
De har aldrig varit vackrare än nu.
På gränsen till att ge upp.
Allt det krispiga är borta. 
Det enda som återstår är någonting mjukt och fluffigt.
Och jag gillar det. 
För att inte säga behöver det - just nu.


I min trädgård finns många rödbladiga alunrot. 
Jag gillar verkligen det mörkt röda till gröna växter 
som bambu, buxbom och palmstarr, 
vilka jag har en hel del av i min trädgård. 
Till de mörkt röda bladen gillar jag också rött, rosa och vitt.
Så när jag köpte tulpaner i höstas fick det bli just de färgerna. 
Rött, rosa, vitt och svart.


Så småningom kommer hela den här rabatten att gå i vitt. 
Men än så länge är det bara några löjtnantshjärtan som vittnar om det.

Tulpanerna återkommer i alla rabatter.  
För att jag till hösten ska komma ihåg var jag ska 
gräva ner ännu fler lökar 
ska jag se till att ta bilder på rabatterna från ovan.



Inga kommentarer: